Over ons
Modix is de wereldleider op het gebied van digitale retail- & marketingoplossingen voor de automobielsector. We bieden fabrikanten en retailers krachtige, vernieuwende online instrumenten die consumenten bekoren, verkoop genereren en commerciële groei op de lange termijn verstevigen.


Ons verhaal
Het verhaal van Modix begint met de twee pientere universiteitsstudenten Ivica Varvodic en Silvio Roguljic, die in het kader van een studentenstart-up hun technologische ambities aanscherpen. Nadat ze hun studies eind de jaren 1990 beëindigen, begint het door technologie en ondernemen gepassioneerde duo een websiteonderneming uit te bouwen; in 2000 stichten ze uiteindelijk Modix.
Met een voortdurend uitbreidende klantenportefeuille van automerken over heel Duitsland, trekt Modix de aandacht van de Manheim-groep (nu onderdeel van Cox Automotive), die in 2007 een belang in de onderneming verwerft en met de twee entrepreneurs samenwerkt om het bedrijf nog te doen groeien binnen de automobielsector.
Na 12 jaar van nauwe samenwerking met de oorspronkelijke oprichters koopt Cox Automotive in 2018 het resterende deel van de onderneming. In 2019 verlieten Ivica en Silvio de onderneming om zich op nieuwe opportuniteiten te focussen.
Vandaag is Modix een wereldleider die digitale retail- & marketingoplossingen biedt aan de automobielsector. Het biedt fabrikanten en retailers wereldwijd krachtige, vernieuwende online instrumenten die consumenten bekoren, verkoop genereren en commerciële groei op de lange termijn verstevigen.
Waar wij voor staan
Terwijl ons bedrijf groeit, blijven we een cultuur stimuleren die mensen op de eerste plaats zet en die fundamentele waarden zoals eerlijkheid, integriteit en rekenschap eert. Onze waarden en gedragscode garanderen dat ons engagement om altijd met de hoogste ethische standaarden te werken nooit zal veranderen.
Deze waarden zijn onze leidraad bij elke beslissing die we nemen.

Onze Waarom
We verkennen de volgende generatie innovatie om deze vandaag de dag naar de wereld te brengen
Vanaf het allereerste begin werd Modix gedreven door geavanceerde technologie. We zijn gepassioneerd door nieuwe technologieën en hoe deze een impact kunnen hebben op de autodetailhandel. We zien onszelf als digitale ontdekkingsreizigers die de nieuwste technologieën ontdekken en verkennen om de allerbeste oplossingen te bieden aan de wereldwijde automobielsector van vandaag.
Die passie in combinatie met onze gelijkgestemde mensen is waarom we doen wat we doen.
Onze Wat
We creëren geïntegreerde wereldwijde oplossingen die consumenten verbinden met hun volgende auto
Onze WAT zijn de producten die we verkopen en de diensten die we aanbieden. Onze WAT kan in de loop van de tijd veranderen, maar onze WAAROM en HOE blijven consistent.
Onze Hoe
Door innovatieve oplossingen te ontdekken voor fabrikanten en dealers die verbinding maken met consumenten wereldwijd
Dit doen we door onze leidende principes te volgen. Ze geven ons allemaal richting zodat we op ons best kunnen zijn en onze WAAROM tot leven kunnen brengen.
- Investeren in de juiste mensen en producten
- Altijd het juiste doen
- Plezier hebben
- Het beste in iedereen naar boven halen
En we doen het allemaal in de geest van Cox
Waarom Modix als uw partner kiezen
30
74
17
Cox Automotive
Binnen de automobielsector is Cox Automotive de grootste dienstverlenende organisatie ter wereld. Wij leveren betrouwbare oplossingen die de prestatie en rentabiliteit tijdens de hele levenscyclus van het voertuig verhogen aan fabrikanten, leasingmaatschappijen en dealers.
Wij organiseren onze ondernemingen rond de kernbehoeften van onze kanten op het gebied van voertuigoplossingen, remarketing, financiering en retail. Cox Automotive heeft het breedste, diepste en meest volledige zicht op het ecosysteem van gebruikte voertuigen. Wij brengen de wholesalemarkt in elke levensfase van een voertuig in verbinding met fysieke en digitale oplossingen, inzichten en expertise. Maar we geloven dat hoe we de zaken aanpakken net zo belangrijk is als wat we doen. Al onze grondbeginselen leidt onze handelingen, maar eentje ervan nog iets meer dan de andere: „Doe wat juist is, altijd“.

Ontmoet ons team van leidinggevenden
Darren geeft het goede voorbeeld en is een echte „people-manager“ die sterk gelooft in het welzijn van onze mensen. Het delen van leiderschap en verantwoordelijkheden om een succesvol bedrijf te leiden rond zeer gemotiveerde en getalenteerde teams.
Darren heeft een MBA van Henley Management College, woont in Basingstoke en is gelukkig getrouwd, heeft drie kinderen en een hond genaamd Lanson. Hij is ook een beetje een autoliefhebber met meer dan 100 voertuigen in zijn leven, zijn favorieten zijn zijn allereerste auto (een felgele Ford Cortina MK4) en zijn geliefde Porsche 911 C4S.
Van Belgische nationaliteit maar internationaal van hart. Didier spreekt 6 talen, heeft een passie voor marketing (hadden we al gezegd dat hij een master in marketing heeft). Niets is ooit teveel voor Didier, een fantastische can-do-instelling en een grote teamspeler.
Buiten het werk houdt Didier ervan om samen met zijn vrouw en zoon zijn kleine boerderij te verzorgen, zijn boerderij bestaat uit 600.000 bijen, een kudde onhandelbare geiten, kippen, paarden en een hond. Didier loopt ook graag in zijn vrije tijd (waarschijnlijk weg van zijn 600.000 bijen)
Alison is de oprichter van ons Women with Drive-netwerk, dat gesprekken en debatten promoot over het inclusiever en diverser maken van de auto-industrie, terwijl het vrouwen ook aanmoedigt om groots te dromen en hun dromen te volgen - en ze is het levende bewijs dat dromen echt uitkomen.
Naast haar huidige rol leidt ze de inclusie- en verbondenheidsagenda binnen Cox Automotive International.
Als Alison niet werkt, brengt ze graag tijd door met haar 2 zonen en is ze een fervent voetbalfan. Alison houdt ook van hardlopen en heeft onlangs haar eerste marathon voltooid.
Antonia doet niets liever dan de lucht in gaan en naar exotische locaties reizen. Ze heeft over de hele wereld tijd doorgebracht, waaronder de Amazone, Buenos Aires en zelfs rond de Galapagos-eilanden gevaren. Haar missie is om elk jaar een nieuw land te bezoeken - haar doel is om haar landbezoeken hoger te houden dan haar leeftijd! Ongeveer 80 jaar over de hele wereld. (Antonia is natuurlijk geen 80)
Na zijn studie computerwetenschappen aan het Karlsruhe Institute of Technology, begon Daniel zijn professionele carrière in software-architectuur en engineering in de auto-industrie en voor een zeer gerenommeerde Duitse sportwagenfabrikant in Stuttgart, waar Daniel zijn interesse ontwikkelde in alles wat met digitaal te maken heeft, marketing, en e-commerce.
Daniel is vader van twee fantastische dochters en houdt van koken - meestal mediterrane gerechten voor zijn familie en vrienden. Ondanks zijn lichte hoogtevrees is Daniel een fervent wandelaar en geniet hij van een trektocht in de Dolomieten van Zuid-Tirol. (Zou dat ten zuiden van Westeros kunnen zijn?) Daniel is een groot voorstander van zijn plaatselijke voetbalclub FC Keulen, ook bekend als The Billy Goats.

Oplossingen die uw zaak transformeren









